GGD West-Brabant
Geplaatst op: 21-01-2019 om 15:13 uur
Laatst gewijzigd op: 18-06-2019 om 14:13 uur

Reizigersadvisering

Wanneer u op reis gaat naar het buitenland, kunt u bij ons team Reizigersadvisering terecht voor informatie, advies en eventuele vaccinaties die nodig zijn. Op die manier zorgen we ervoor dat wie gezond naar het buitenland gaat, ook gezond weer terugkomt. Ook wanneer u vanwege uw beroep vaccinaties nodig heeft, kunt u bij ons terecht.
Welke gegevens verzamelen we?
Om u goed te kunnen adviseren hebben we bepaalde gegevens van u nodig, wanneer u bij ons team Reizigersadvisering op het spreekuur komt. Bij het maken van een afspraak en tijdens een consult vragen we om uw persoonsgegevens (naam, adres, geboortedatum) en om uw contactgegevens zoals telefoonnummer en e-mailadres. Ook uw Burgerservicenummer (BSN) noteren we, omdat de GGD dat als zorginstelling verplicht is. Wanneer u een afspraak heeft gemaakt, krijgt u van ons per e-mail een vragenlijst over uw gezondheid toegestuurd.
Waarom verzamelen we deze gegevens?
Uw persoons- en contactgegevens slaan we op en kunnen we nakijken, wanneer u zich voor uw afspraak meldt bij onze receptie. Met uw gegevens over uw actuele gezondheidssituatie kunnen we u informatie en advies op maat geven. Bovendien weten we dan zeker welke vaccinaties of eventuele medicijnen u nodig heeft voor uw reis of beroep.
Delen we deze gegevens met anderen?
We delen uw gegevens niet met anderen. Voor het consult en voor vaccinaties of medicijnrecept betaalt u direct na afloop van het consult per PIN bij onze receptie. U ontvangt uw factuur per e-mail. Afhankelijk van uw zorgverzekering kunt u de kosten eventueel daar declareren. Gaat het om een vaccinatie vanwege uw beroep, dan sturen we de rekening in de regel naar het bedrijf waar u werkt.
Hoe lang bewaren we deze gegevens?

We noteren uw gegevens in een digitaal dossier dat we maximaal 15 jaar bewaren. Die termijn is vastgelegd in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). U mag uw eigen dossier altijd inzien.

(In het algemeen houden we ons aan de archiveringsvereisten die zijn vastgelegd in de Archiefwet en Archiefregeling en in overige wettelijke bepalingen. Gegevens, die eventueel nodig zijn voor de financiële administratie, bewaren we 7 jaar. Dat noemen we de fiscale bewaarplicht.)