Overslaan en naar de inhoud gaan
Over de GGDKwaliteit
Publicatiedatum: 17-08-2021 om 03:09 uur
Laatste update: 27-02-2023 om 14:24 uur

Kwaliteitsmanagement

De visie van de GGD West-Brabant op kwaliteit is dat het klant-denken centraal staat, waarbij we niet denken vóór de klant maar vanuit de klant. We willen uitgaan van onze bedoeling en stellen ons daarvoor de volgende vragen: doen we de juiste dingen en doen we die goed? Jaarlijks worden we extern getoetst op de Maatstaf door CIIO. De Maatstaf is een interpretatie van de ISO 9001:2015 norm voor kwaliteitsmanagement. Dit helpt ons bij de verdere ontwikkeling van ons kwaliteitsbeleid.

CIIO gaat in haar visie op certificeren uit van het feit dat het leveren van kwaliteit niet los staat van de missie, visie en strategie van de organisatie. De CIIO Maatstaf is gebaseerd op zeven principes van kwaliteitsmanagement: leiderschap, klantfocus, betrokkenheid van professionals, relatiemanagement, procesbenadering, risicomanagement en continu verbeteren. Bij de toetsing van de werking van ons kwaliteitsmanagementsysteem kijkt CIIO naar of wij vanuit de bedoeling werken en onze organisatie en processen daarop hebben ingericht.