GGD West-Brabant
Geplaatst op: 21-01-2019 om 15:13 uur
Laatst gewijzigd op: 03-06-2019 om 15:17 uur

Adviseurs Preventie en Gezondheid

Officieel heten ze onze adviseurs preventie en gezondheid. Je zou ze ook ‘gezondheidbevorderaars’ kunnen noemen. Zij houden zich bezig met allerlei gezondheidsthema’s: zoals gezond eten, bewegen, roken, alcohol, pesten, seksuele gezondheid, eenzaamheid, weerbaarheid van jongeren. Onze adviseurs zetten zelf thema’s op de agenda of sluiten aan bij preventieactiviteiten van anderen. Bijvoorbeeld van scholen, een wijk of buurt, een verzorgingshuis. Ze werken dan ook intensief samen met uiteenlopende organisaties en instellingen.

Onze adviseurs preventie en gezondheid beantwoorden vragen, geven informatie en advies, nemen deel aan werkgroepen en leggen dus veel contacten.

Welke gegevens verzamelen we?  

Wanneer iemand een vraag stelt of om advies vraagt -via de website, telefoon of een GGD-collega-, noteren we naam, telefoonnummer of e-mailadres. Onze samenwerkingspartners en de deelnemers aan werkgroepen delen met ons hun contactgegevens (naam, telefoonnummer, e-mailadres). Dat gebeurt vaak via visitekaartjes of het sturen van e-mails.

Waarom verzamelen we deze gegevens?

De gegevens van vragenstellers hebben we nodig om hun vraag te kunnen beantwoorden of het gevraagde advies te geven. De gegevens van samenwerkingspartners en werkgroepleden gebruiken we om afspraken of bijeenkomsten met hen te plannen. We gebruiken ze ook om informatie en documenten te delen, vragen te stellen of om advies te vragen.

Delen we deze gegevens met anderen?
Om iemands vraag goed te beantwoorden of om iemand een goed advies te geven, doen we ook een beroep op anderen. Bijvoorbeeld één of meer collega’s van de GGD, iemand van een instelling of organisatie die deelneemt aan een werkgroep of iemand anders in ons netwerk. In dat geval kan het zijn dat we de gegevens van de vragensteller delen.
Hoe lang bewaren we deze gegevens?

Bij publieksvragen bewaren we de gegevens van de vragensteller tot maximaal 2 weken na de afhandeling van de vraag of het advies. Gegevens van werkgroepleden en samenwerkingspartners bewaren we maximaal 5 jaar.

(In het algemeen houden we ons aan de archiveringsvereisten die zijn vastgelegd in de Archiefwet en Archiefregeling en in overige wettelijke bepalingen.)